Gilmore Girls
|
Bye bye Britney!
Na het immense succes van de serie Ally McBeal is er in de VS een nieuwe hype: Gilmore Girls. De serie wordt in Nederland uitgezonden op zondagavond om
18.30 uur op Net 5, en gaat over de belevenissen van moeder Lorelai (Lauren Graham) en dochter Lorelai "Rory" Gilmore (Alexis Bledel). Moeder en dochter hebben meer een relatie zoals vriendinnen van dezelfde leeftijd
die hebben, niet bepaald een traditionele moeder-dochter relatie. Dat kan te maken hebben met de afstandelijke relatie die Lorelai met haar
eigen moeder heeft. Grootouders Gilmore horen duidelijk tot de hoogste klasse in de VS.
Lorelai's moeder heeft een bijna belachelijk aandoende staf personeel rondlopen, die ze op de feestjes die ze geeft afblaft en kleineert. Grootmoeder heeft geen oog of tijd voor emotionele aangelegenheden, maar vooral voor traditie. De
relatie met dochter Lorelai die met moeite haar geld verdient door in een hotel te werken is uiterst
afstandelijk. Diep in haar hart is grootmoeder eigenlijk toch wel ok. Ze weet alleen niet beter.
foto: SBS
De serie keert zich, zonder braaf te worden af, van de Britney Spears'en en de Christina Aquilera's. Rory lijkt volgens de Amerikaanse pers nog het meest op de beide dochters uit de serie Roseanna. Er wordt prachtig geacteerd in de serie, en
actrice Alexis Bledel wordt alom geprezen vanwege haar naturel
uitstraling. Bij een poll vorig jaar onder 100 televisierecensenten
in de VS scoorde de serie hoger dan favorieten als 'The Sopranos' en 'ER'. Een aanrader dus, en zeer zeker voor de doelgroep. Gilmore Girls richt zich net als Ally McBeal met name op vrouwen,
in het geval van Gilmore Girls in de leeftijdsgroep van 12 tot 34 jaar oud.
Zondagavond, 18.30 uur, Net 5.
|
Nymfomanen centraal in 'Ton'
|
Op woensdag 5 november start bij SBS 6 een nieuw seizoen van de reportagereeks 'Ton'. In de eerste aflevering met als titel 'Nymfomanen' praat Ton van Royen met onder andere Katja. Katja, een aantrekkelijke jonge vrouw denkt iedere minuut van de dag aan seks. Als ze een man ziet dan wil ze hem. Katja's ouders steunen hun dochter in haar ononderbroken zoektocht naar seks. Ook de getrouwde Joyce wordt door haar omgeving, in dit geval haar man, uit liefde ondersteund. Joyce moet seks met meerdere mannen hebben, en haar man kiest die met liefde voor Joyce uit.
foto: SBS
Het programma 'Ton' gaat over drama, hoop, opoffering, romantiek en liefde, en het is een van die programma's waar achteraf iedereen over praat. Vorig jaar trok de uitzending gemiddeld bijna een miljoen kijkers. Thema's van de komende afleveringen zijn: 'Vrouwenleed', 'Jong en ongeneeslijk ziek', 'Helse huwelijken', 'Familiedrama', 'Bloedmooie vrouwen' en 'Wanhopige liefdes'.
Ton is vanaf 5 november te zien op de woensdagavond tussen 21.55 uur en 22.30
uur op SBS 6.
BNN in nood
KATJA WIL EEN LIFT!
|
PERSBERICHT
Hilversum, 16 oktober 2003
BNN-babe Katja Schuurman gaat liftend leden werven
Droom jij er al jaren van om een ritje te maken met de mooiste vrouw van Nederland? Haar geur in jouw auto, haar lichaam in de stoel naast je, haar zwoele stemgeluid dat jou de weg wijst... Dan is het nu tijd om in actie te komen! Gooi je tank vol, poets je auto, leeg de asbak en zorg voor romantische muziek. Want je droom zou wel eens werkelijkheid kunnen worden.
De BNN presentatrice reist op zondag 26 oktober en maandagavond 27 oktober in het kader van BNN's ledenwerfcampagne liftend door ons kikkerlandje. Binnen twee dagen moet Katja al liftend 1.000 leden binnenhalen voor de omroep. Het enige waar jij voor moet zorgen is dat je Katja op één van de locaties staat op te wachten met een opvallend voertuig en dat je ter plekke lid wordt van BNN.
Van volgestouwde Eendjes tot verlengde limousines, tanks, motoren, jeeps en touringcars, het kan Katja niet gek genoeg. Maar één ding staat vast, hoe meer mensen jij meeneemt en lid maakt, hoe groter de kans dat Katja bij jou in de auto stapt.
Natuurlijk is er een uitgebreid verslag van Katja's reis te zien tijdens BNN's Grote Ledenwerfshow op maandag 27 oktober vanaf 21.00 uur op Ned. 2, waarin BNN de laatste leden hoopt binnen te halen. Vanaf 21.00 uur is Katja's liftavontuur Katja live te zien.
Hoe laat en waar kan je Katja zondag en maandag verwachten?
Zondag 26 oktober
Passengers Terminal Amsterdam: 08.30 uur
Bazaar in Beverwijk: 09.35 uur
Veilingmuseum in Broek op Langedijk: 10.25 uur
Voetbalstadion LSC in Sneek: 12.55 uur
De Trefkoele in Dalfsen: 15.20 uur
Zwembad de Scheg in Deventer: 16.40 uur
De Korenmarkt in Arnhem:
17.45 uur
Maandagavond 27 oktober
St Jan in Den Bosch: 18.00 uur
Tankstation langs A2 in Vianen: 21.15 uur
Shell Station langs A2 in Breukelen: 21.45 uur
The best is yet to come! Surf snel naar
http://www.bnn.nl en word lid voordat het te laat is!
|
Tekst: John Piek /
Persbericht BNN
|
.
|
|
Vragenrubriek
Magazine
Internet-tijdschrift voor singles
en daters
Editie
02, 18 oktober 2003 -
Mailinglijst
Archief - -
- - Wekelijks een nieuw
magazine . . . Vorige |
Uitgave
JP. - Reageer: vragenrubriek@xs4all.nl
- Eindredactie: Gabriëlla
Konings
|
We
hebben allemaal weleens een blauwtje gelopen...
Hoewel nog steeds niet iedereen weet wat daten via
internet nou precies is, zijn er wel steeds meer mensen
die hun partner via internet vinden. Internetblauwtjes
zijn er genoeg. Meer nog dan dat iemand alleen maar niet
op een afspraak komt opdagen. Er zijn op internet zowel
hele goede als hele slechte datingsites. Zoals er ook goede,
slechte en malafide relatiebemiddelingsbureau's buiten internet
om zijn. Op internet zijn er daarnaast mensen, fakers, die
proberen om mensen aan het lijntje te houden en ze zo
geld uit de zak te kloppen. Het is een dunne lijn, want
de belangen van een datingsite zijn strijdig: hoe
succesvoller een datingsite is, hoe minder geld je
daarvoor ontvangt, want de mensen schrijven zichzelf als
ze snel iemand vinden ook snel weer uit. Vragenrubriek Magazine
gaat proberen licht
in deze duisternis te brengen.
|
|
Mededeling
Door een aantal grote problemen bij onze doorgaans zeer betrouwbare
internetprovider XS4ALL, is onze site via www.vragenrubriek.com
gedurende enkele dagen slecht bereikbaar. Om die reden is Vragenrubriek
Magazine ook bereikbaar via een mirrorsite (klik
hier)
Peter mailde ons het volgende
verhaal dat hij een paar jaar geleden meemaakte:
"Ik weet niet of het verhaaltje wel
zo positief is voor mijzelf, maar ik wil het toch wel kwijt.
Het betekende voor mij destijds toch wel een klein deukje in
mijn zelfvertrouwen. Een paar jaar geleden had ik een
blind-date in Utrecht. We hadden afgesproken op het station
bij het toen nog vrij nieuwe internationale reisbureau. We
hadden van tevoren wel een uur gezellig aan de telefoon zitten
kletsen, en ze bleek nog bij mij in de straat gewoond te
hebben, maar ik kon me haar gezicht niet herinneren. Voor de
zekerheid hadden we onze mobiele nummers uitgewisseld.
Toen ik er op het afgesproken tijdstip
kwam, stonden er al twee andere mannen bij het reisbureau te
wachten, kennelijk ook een (blind-)date. Onze kleding
verschilde niet eens zoveel, dus ik dacht nog 'als ze zich
maar niet vergist'.
Precies op het afgesproken tijdstip ging
mijn mobieltje af. Ik dacht 'shit, daar zit ik niet op te
wachten', maar ja, zij van de afspraak kon ook vertraging
hebben, dus besloot ik maar op te nemen. Toen ik de telefoon
aan mijn oor had, werd er opgehangen.
Na een kwartiertje was er nog niemand
verschenen, dus besloot ik haar maar eens te bellen. Daarbij
zag ik op mijn nummermelder dat zij het geweest was die me
daarvoor gebeld had. Toen ik haar vervolgens belde stond haar
voice mail erop. Dat was tien minuten later nog het geval, en
toen heb ik ingesproken dat ik vermoedde dat ze vertraging
had, en of ze mij terug wilde bellen. Pas toen ik ophing
realiseerde ik mij dat ze met haar telefoontje geprobeerd had
te weten te komen wie van de drie mannen bij het reisbureau ik
was. Waarschijnlijk stond mijn uiterlijk haar niet aan. Ik heb
in ieder geval nooit meer iets van haar gehoord...
Heb je zelf ook
iets meegemaakt, mail het dan aan gabriella@xs4all.nl
Wij zijn op zoek
Voor ons magazine zijn wij op zoek
naar bezoekers van onze site die zelf een bijdrage willen
leveren.
Belevenissen
Heb je iets leuks beleefd met daten?
Heb je een blauwtje gelopen, en wil je je hart luchten?
Ben je de man of vrouw ven ja leven tegengekomen, en ben je nu
hartstikke gelukkig?
Stuur mij dan je verhaal op het
onderstaande mailadres!!
(Het maakt niet uit als het allemaal niet zo heel goed
geschreven is. Stuur het gerust op, want als je dat wilt
passen wij je tekst wel aan naar een mooi leesbaar verhaal!)
Poëzie
Heb je een leuk gedicht dat je met
ons wilt delen? Heb je je liefde of je frustratie als gedicht
aan het papier toevertrouwd? Misschien kunnen wij je helpen
doordat gedeelde smart halve smart is. Stuur je hoe dan ook
gedicht naar ons op, want daarnaast geldt: gedeeld geluk is
ook dubbel geluk!
Gabriëlla
gabriella@xs4all.nl
Gabriëlla beantwoordt datingvragen
Ik ga weer vragen beantwoorden. Niet meer
zoals vroeger bij de oude Vragenrubriek. Je vraag moet echt
betrekking hebben op het onderwerp: dating. Dat kan over
bemiddelingsbureaus zijn, of over datingsites of chats, of
over een afspraak die maar niet wil lukken. Bij mij kun je je
hart luchten. Een keer per week beantwoord ik een of misschien
enkele van deze vragen via de site (nooit via e-mail!) Wie stuurt mij
zijn of haar verhaal!?
gabriella@xs4all.nl
|
.
|
Datingsite
ItClicks
In de rubriek Datingsites is er iedere week een gesprek met iemand van een bekende datingsite. Wat is de filosofie van de site? Wat zijn volgens de makers de sterke punten? |
Het eerste gesprek in deze reeks is met Harrie Elzinga van ItClicks.
Het concept van ItClicks is al bedacht in 1996 door de makers van de site JobNews. Nadat die site in 2000 aan een grote uitgeverij werd verkocht, is het idee voor ItClicks verder uitgewerkt. De site ging in november 2001 van start, zij het zonder al teveel ophef. Dat veranderde toen ItClicks een samenwerkingsverband aanging met Ilse Media, bekend van de zoekmachine Ilse.
Harrie Elzinga: "Je vraagt naar de voordelen van onze site. Dat is een moeilijke vraag om zo in het kort te beantwoorden. Bij ons zie je dat om te beginnen al direct op de homepage. Je kunt daar kiezen uit drie richtingen: vriendschap/relatie, activiteitspartner of erotiek. Die opsplitsing heeft als voordeel dat je alleen gelinkt wordt aan mensen binnen die ene categorie, en daardoor krijg je niet onnodig reacties van mensen die je dus eigenlijk niet wilt. Ik bedoel, binnen zo'n categorie wil iedereen misschien wel eerst stappen en daarna
verder. Maar als je daarop aan elkaar gekoppeld wordt, dan krijgt iemand die eerst wil stappen en daarna voorzichtig een relatie wil beginnen ook reacties van mensen die eerst willen stappen en daarna dezelfde avond nog een erotisch vervolg. Zonder zo'n opsplitsing ben je
dus al met iemand aan het mailen voordat je erachter komt dat zo iemand iets heel anders wil dan jij. Een ander voordeel is dat de meeste sites werken met standaard vragenlijst, waarop gelinkt wordt. Wij hebben een aantal vrije vragen, en we gebruiken daarvan alleen die vragen, die jij als abonnee belangrijk vindt. Daardoor bepaal je zelf waarop jij gematcht wordt."
"Het belangrijkste voordeel, dat ook uniek is voor ons, zie je als je ingelogd bent. Op de pagina die je dan ziet staan opnieuw drie tabellen. In de middelste van die drie kolommen vind je degenen die aan jouw wensen voldoen, maar jij niet aan die van hen, en in de bovenste vind je degenen waarvan je beide aan elkaars profielwensen voldoet. De onderste van de drie blijkt in de praktijk degene te zijn die door de meeste actieve bezoekers gebruikt wordt. In deze rij vind je de matches die op zoek zijn naar jou. Jouw profiel voldoet aan hun wensenprofiel. Het is een beetje zoals wanneer je in de kroeg zit, en iemand zegt tegen je: heb je gehoord, die en die vind je leuk. Je kunt dan vervolgens hun profiel bekijken, en aan de hand daarvan bepalen of je daarop in gaat. Dat blijkt dus heel goed te werken."
ItClicks heeft na de samenwerking met Ilse nog meer van dit soort samenwerkingsverbanden gesloten, onder andere met de uitgeverij Sanoma, bekend van veel bladen waaronder Viva. Het voordeel van die samenwerkingen is dat je ook in contact kunt komen met mensen die bijvoorbeeld bij de datingsite van Ilse zijn ingeschreven. Al die verschillende sites zien er natuurlijk wel verschillend uit. De koppeling gebeurt op een nette manier, volgens Harrie Elzinga wordt de mensen bij aanmelding verteld dat ze benaderd kunnen worden door mensen die
hun profiel hebben gezien op een andere site, bijvoorbeeld die van Viva of van Ilse.
Sites praten niet graag over hun toekomstplannen, de concurrentie kijkt altijd over hun schouder mee, maar Harrie Elzinga wil wel kwijt dat er vanzelfsprekend aan vernieuwingen wordt gewerkt. Daarbij wordt naar verschillende dingen
gekeken. Misschien zullen dat leuke extra mogelijkheden zijn met e-cards, of een nieuwe
optie met voicemail of -chat. Daarnaast kijkt het bedrijf natuurlijk altijd uit naar nieuwe samenwerkingsverbanden. (JP)
URL:
www.itclicks.nl
Kosten per maand:
17,50 euro (goedkoper bij langere inschrijving, gratis proefabonnement, de chat van de site is
ook voor niet-leden)
Ook erotiek: ja
Sinds: 2001
Grootste pluspunt (volgens de makers): dat je in een oogopslag ziet wie in jou de ideale persoon ziet. |
|
.....
|
|
|